Met zijn derde editie wou de Kaasmarkt in Brugge de bezoeker, naast heerlijke kazen uiteraard, op een aantal nieuwigheden trakteren. Zo waren er dit jaar veertig oude Cadillacs te bewonderen, maar was er ook vrouwelijk schoon aanwezig.
De verhuis naar ’t Zand bleek gezien de opkomst vorige jaar een voltreffer, maar een nieuwe opstelling was nodig om uit te breiden naar maar liefst 50 kaasmakers. Maar de Kaasmarkt had voor deze editie ook een aantal nieuwigheden in petto. Naast de mooie oldtimers van de Cadillac Club en de finalistes van Miss Exclusive, zorgden de kaasdragers van het Nederlandse Alkmaar voor de nodige folklore. Folkgroep Barabas en en Roberto’s Live Band zorgen opnieuw voor de muzikale noot, terwijl de kinderen konden genieten van de vele kermisattracties.
Maar liefst 30.000 bezoekers vonden dit jaar hun weg naar de Kaasmarkt. Het resultaat daarvan werd deze keer aan twee goede doelen geschonken. Deze keer mocht naast VZW Palliatieve Zorg Noord-West-Vlaanderen ook het project Orphan’s Castle Kapsoya in Kenia een cheque ontvangen.